کد مطلب: 138704
آتش‌بس سرپوشي بر اقدام عربستان در جمعه سياه است/ کنترل فرودگاه عدن بين انقلابيون و طرفداران عربستان دست‌به‌دست مي‌شود
تاریخ انتشار : 1394/05/05 08:36:57
نمایش : 1961
يک کارشناس مسائل خاورميانه ابراز داشت: عربستان سعودي با اعلام آتش بس پنج روزه در واقع قصد سرپوش گذاشتن به کشتار جمعه سياه در محله مخا و همچنين کمک رساني به القاعده و طرفداران منصور هادي را دارد.













 به گزارش هفت چشمه،سيد رضا صدر الحسيني در گفت‌وگو با خبرنگار بين الملل خبرگزاري فارس در خصوص اوضاع يمن و حمله عربستان سعودي به اين کشور به کشته شدن بيش از صد زن و کودک بيگناه در حمله جمعه سياه محله «مخا» اشاره و اعلام آتش بس در پنج روزه توسط عربستان را براي سرپوش گذاشتن عربستان به اين جنايت دانست.
اين کارشناس مسائل بين‌الملل با بيان اينکه حمله عربستان به محل «مخا» در جمعه اخير و به شهادت رساندن بيش از صد زن و کودک اوج اقدامات دژخيمانه سعودي بود، اظهار داشت: اين روز، روزي بود که علي رغم گذشت اندک زماني از ماه مبارک رمضان و استقامت مردم يمن، سعودي‌ها با بمباران شديد منطقه مسکوني مخا بيش از صد نفر از ساکنين يک شهرک که اغلب آنها کودکان و زنان مظلوم يمني بودند را به خاک و خون کشيدند.
وي با تأکيد بر اينکه پس از گذشت 48 ساعت از اين جنايت هنوز بعضي از پيکرهاي شهدا درزير آوار باقي مانده است، تصريح کرد: متأسفانه اين اتقاق درمقابل چشمان کساني صورت مي‌گيرد که شعار انسان دوستي و علاقه‌مندي به بشر توسط آنها گوش فلک را کر مي‌کند.
صدرالحسيني افزود: اين اتفاق در مقابل چشماني رخ مي‌دهد که خود را مسئول سازمان‌هاي حمايت کننده از بشر مي‌‌نامند اما مـتأسفانه در مقابل اين جنايات چشم خود را بسته‌اند.
اين کارشناس مسائل خاورميانه گفت: همه مي‌دانند که دلارهاي نفتي مردم مظلوم سعودي که توسط آل سعود هزنيه مي گردد، چشمان و زبان رسانه‌هاي جهان را بر روي جنايات يک صد بيست و دو روزه سعودي بسته است.
وي با بيان اينکه استقامت و مقاومت مردم يمن زبان‌زد خاص و عام شده است و مردم يمن بعد از بيش از يکصد و بيست روز جنايات سعودي‌ها در تظاهرات روز گذشته خود همچنان مقاومت در مقابل متجاوز را فرياد مي‌زدند و تلاش مي‌کنند با مقاومت خويش دستان پليد و جنايتگران متجاوزان سعودي را قطع کنند، اظهار داشت، اين واقعيتي است که توسط کنشگران سياسي و نظامي يمني با محوريت انصارالله رخ داده است و در حقيقت مي توانيم بگوييم مردم يمن امروز در کنار مردم مظلوم و مقاوم فلسطين در طول تاريخ مثال زدني شده‌اند.
صدرالحسيني در خصوص صحنه ميداني فعلي يمن و تبليغات رسانه‌هاي عربي در خصوص سقوط يمن اظهار داشت: واقعيت‌هاي صحنه اين گونه است که سعودي‌هاي با نام آتش‌بس به دنبال تجهيز القاعده و نيروهاي طرفدار منصورهادي است.
اين کارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: سعودي‌ها به دنبال تصرف کامل عدن و استثمار دوباره مردم يمن از طريق جداسازي يمن جنوبي و يمن شمالي مي‌باشند.
صدرالحسيني خاطرنشان کرد: سعودي‌هاي در پي حملاتي توسط افسران اماراتي و نيروهاي مزدور خويش طي چند روز گذشته توانسته‌اند اقداماتي در عدن پديد آورند و توسط عمليات پر شدت رواني آنرا به خورد رسانه‌هاي مختلفي دادند.
وي با بيان اينکه سعودي‌ها از چند روز پيش توسط عکس‌ها و فيلم‌هايي که خبرگزاري العربيه و الجزيره پخش کردند ادعا کردند که عدن تصرف شده است، گفت: تصرف عدن واقعيت نداشته است و در شرايط کنوني تنها بخشي از عدن توسط مزدوران سعودي تصرف شده است.
اين کارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينکه بحث تصرف فرودگاه عدن جزء مناطقي است که در حال حاضر بينابين نيروهاي متجاوز سعودي و کنشگران مبارز يمني قرار گرفته است، اظهار داشت: سعودي توانسته‌اند در شب‌ها و با توجه به سيطره هوايي خود هواپيماهاي تاکتيکي  سي 130 آمريکايي را در اين فرودگاه نشانده و توسط اين هواپيماها کمک‌هاي نظامي و تسليحاتي خودشان را به القاعده و نيروها طرفدار منصورهادي برسانند.
صدرالحسيني ادامه داد: امکان نا امن کردن فرودگاه براي انصار الله در روز وجود دارد ولي در شب‌ها امکان نشاندن هواپيماهاي تاکتيکي سي 130 با توجه به سيطره هوايي عربستان براي سعودي‌هاي وجود دارد.
وي آتش‌بسي را که سعودي‌ها از امشب اعلام کردند تنها براي رساندن کمک‌هاي نظامي به القاعده و طرفداران خودشان دانس و تأکيد کرد: به هيچ عنوان نبايد اين آتش بس پنج روزه که از امشب اعلام مي‌شود به عنوان آتش بس انسان دوستانه تلقي شود.
اين کارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: اين آتش بس تنها براي کمک رساني به القاعده و طرفداران منصورهادي و در حقيقت سرپوش گذاشتن به کشتار اخير عربستان اعلام شده و عربستان با اين اقدام قصد دارد با اقدام به عمليات رواني رسانه‌‌اي اين موضوع را در هاله‌اي از ابهام و حاشيه رسانه‌ها قرار دهد.
وي گفت:‌ آتش‌بس را به اين دليل به اين شکل اعلام کردند که بتوانند همزان هم کمک‌هاي خود به القاعده و طرفدران منصورهادي را افزايش دهند و هم موضوع کشتار در آن منطقه را در حاشيه رسانه‌ها قرار گرفته و اينگونه القا کنند که اينها(عربستان) آدمهايي هستند که بعد از 120 روز مي خواهند کمک‌هاي انسان دوستانه انجام دهند.
صدرالحسيني در خصوص مکان‌هاي تحت تسلط انقلابيون و کنشگران سياسي نظامي يمن،‌اظهارداشت: در شرايطي که تمام توان عربستان و کشورهاي همراهش بر روي عدن بعنوان يک کليد واژه سياسي و نقطه ثقل حضور منصورهادي مطرح است، انقلابيون يمن به بخش‌هاي قابل توجهي از يمن تسلط دارند.
صدر الحسيني با بيان اين نکته مهم که عمق اقدامات انقلابيون يمن و انصارالله در خاک سعودي افزايش پيدا کرده، گفت: قدرت پرواز موشک‌هاي انقلابيون و کنشگران سياسي نظامي يمني با افزايش قابل توجهي به حدود 400 کيلومتر رسيده است و در شرايط کنوني تعدادي از پاسگاه‌ها و 2 مرکز کنترل و فرماندهي مرزي سعودي در اختيار انقلابيون است.
وي ادامه داد: در ارتباط با نقاط نفوذ انقلابيون و انصارالله غير از عدن اتفاقي رخ ندانده است و حتي در بخش‌هايي از حضرالموت که در حقيقت راه‌هاي محاصره تعز را کامل مي کند انقلابيون پيشرفت‌هاي بسيار خوبي داشته‌اند.
صدرالحسيني گفت: در جيزا و نجران نفوذ انقلابيون به خاک سعودي افزايش پيدا کرده و توان نظامي زميني انقلابيون با استفاده از آتش کاتيوشا و افزايش برد موشک‌ها نيز پيکره بهتر و کاملتري پيدا کرده است.
اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان اظهار‌داشت: انقلابيون يمن به دنبل تشکيل يک دولت انقلابي و فراگير مي‌باشند.
انتهاي پيام/
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg